15. juli 2008

Giveaway for Londontips

På onsdag reiser jeg til London. Jeg gleder meg voldsomt! Jeg vet at jeg skal drikke mye god kaffe på Starbucks, og shoppe, og forhåpentligvis nyte litt sol i Hydepark. Skal også sette av tid til The Tate, siden jeg ikke har gjort det tidligere. Ellers tar jeg gjerne i mot tips til kulturelle opplevelser eller sjarmerende steder, spisesteder og butikker! Da jeg reiste til Provence ymtet jeg frempå om en liten gave til kommentarer med tips, i dette innlegget. Det gjelder denne gangen også, og trekningen av begge kommer når jeg er hjemme igjen! Takker på forhånd, og for Flittiglisenes og Tante Mimmis gode bidrag i bloggen deres. (bildet er googlet)

16 kommentarer:

Tove sa...

Oj, har ikke vært i London på 6-7 år ( og fikk en intens lyst til å reise dit NÅ:) )
Det stedet jeg har reist til de gangene jeg har vært der har vært camden market. Rett og slett fordi det er litt annerledes. Ganske "frika", men man kan gjøre gode kleskjøp og finnes litt andre ting der tror jeg. Ikke langt med t banen fra sentrum heller. Ellers er det jo flere utendørsmarkeder jeg har hørt om, men ikke vært på eller husker hva heter.. jo portobello road, og notting hill skal være steder med utendørsmarkeder ..tror jeg..
hmm, håper du får flere, litt mer konkrete tips her:) Men dere kommer garantert til å få en perfekt jenteferie, tror ikke noe annet er mulig i London!

klem

Lappesola sa...

Covent Garden! Der finnes det mange flotte butikker. Både Kath Kidston og Orla Kiely har egne butiker der. Anbefales!

Meg sa...

En musical er et must for meg hver gang jeg er i London :)

Vibeke sa...

Ville bare takke for koselig hilsen på bloggen min,stas når noen liker det de ser og leser der-TAKK!
Har ikke vært i London selv enda men planlegger å dra sammen med en venninde om ikke så lenge.Min venninde var der tidlig i sommer og hun likte spesielt godt Notting Hill.Ellers så synes jeg at jeg som regel ender opp med for mye program og for lite tid til feks.å bare sitte på cafe og suge inn alle inntrykk ved det å være i et annet land.

Ønsker deg en riktig god tur :0)

Jorunn sa...

Jeg vil gjerne anbefale en helt spesiell cafe. Den heter Rainforest Cafe og er innredet som en jungel. Du hører dyrelyder og noen ganger blir det torden. En helt spesiell opplevelse!! Det er selvsagt også en butikk i samme lokale hvor du får kjøpt kosedyr og miljøvennlige ting. Ja, også har de god mat :0)
Nettadr: http://www.therainforestcafe.co.uk/

borghild sa...

Jeg skulle også anbefale deg Rainforest Cafe, den er kjempestilig både for familier og 'bare voksne':-) (Men hvis dere skal spise middag der, er det greit å ringe eller å svippe innom tidligere på dagen og reservere bord, det er ofte ganske fullt...) Ellers liker jeg markedet på Portobello Road godt. Camden er også kult, har mye pønke-ting, sekker med pigger på osv, så jeg har ikke handlet så mye der, men det er mye gøy å se på. Zara Home har mye fint på interiørfronten, og Next er en super butikk som har tøy for både store og små (finner alltid masse fint barnetøy der, og de har også en interiørdel som er bra, gode priser på alt også). Men det deiligste er jo å spise varm lunsj og bare slappe av på en koselig kafe i en av sidegatene:-)
God tur, og koooos deg!! Klem B:-)

Anonym sa...

Gå å spise på hardrock cafe. Visstnok sinnsykt god og billig mat. Eller hva med en tur til Notting Hill?

Anonym sa...

Jeg og samboern var i London for et par år siden og du kan vel trygt si det var en museumstur av de store. vi var på Victoria & Albert museum (kunst og håndverk, mye klær!!!) og ikke minst var vi i Tower og det var helt fantastisk! Jeg syntes også det var utrolig flott og vakkert å besøke Westminster Abbey.Disse tre står på min anbefalingsliste.
På kvelden var vi bl.a i en jazzklubb og spiste middag + rødvin og hørte på en alldeles fantastisk konsert med Tony Kofy Band. Nå husker ikke jeg navnet på jazzklubben annet enn at den var nær elva i Chelsey, men det anbefales også. Helt annerledes enn her hjemme. Portobello Road har jeg vært i en gang og maken til turistfelle skal du lete lenge etter, samme med Oxford street. nei søk vekk fra de og let heller etter bakgater og litt mer udde steder.
Highgate cemetary for eks... hvis du er intr. i planter, litt skummelt og noe annerledes. Det sies at Bram Stoker fikk inspirasjon til å skrive Dracula der...

Ønsker deg en fantastisk tur!!! :)

Solveig sa...

Hvis du vil på enkel og herlig shopping, men ikke vil bruke hele dagen på å "finne frem" - tottenham court road er løsningen!!! der ligger liksom "hele" pakken.

ellers snbefaler jeg som sikkert hele resten av verden primark. hmmm. billig billig, ekstremt bra:)

♥ H@rmoni ♥ sa...

Å, så gøy!!
Kos deg masse!!

:O)

God tur!!
hAVE FUN!
",

Tante Mimmi sa...

mmmmm! Kos deg! NO er det berre 3 mnd til eg skal avgarde med gjengen min!
Men noko fleir tips enn dei eg har vridd ut tidlegare klarar eg vel ikkje. Men du måå til portobello!! (som er Notting Hill)
der likar eg meg sååå godt! Men vær der tidleg-helst i det dei opnar fo retter nokre timar er det håplaust!
Og sjå...løvenes konge! sukk!
God tur! kanhende du er reist, sjekka ikkje datoen slik mitt på natta...zzz

Tante Mimmi sa...

ikkje dato, og bomma på alle tastane! ...då må ein vel legge seg! zzz

♥ H@rmoni ♥ sa...

An award is coming your way, dear blogfriend! :O)

Jorunn sa...

Hei på deg :0) Jeg har en pay-it-forward gave her som ligger og venter på deg, men jeg har ikke fått adressen din. Fint om du sender den til tommmar@online.no
(er ikke meningen å mase altså)

Vibeke sa...

Dette er ikke et Londontips :0)

Ville bare si at jeg har noe til deg på bloggen min.

Sommerhilsen.

A home far away sa...

Härligt att få åka till London, hoppas att du hittat massor att shoppa och druckit gott kaffe:-)
Ha det fint

Kram Gunilla i Singapore