4. mai 2008

Pittoreske Provence


En stooor "Blessing" på trappene: 8. -13. mai skal vi leve blant lavendel i Provence! Håper i hvert fall jeg får oppleve noe lignende som en slik eng, men har lest at det først er i juli de står i full blomst!?! Elllers vet jeg ikke hva vi kan forvente oss. Vet at vi skal lande i Marseille, og bo mellom (+besøke) Nice og St. Tropez (hvis jeg har forstått rett). Hvis noen har ett tips til hva man bør få med seg her er det bare å si i fra! Kanskje venter det en "souvenir" for den som trekkes ut blant kommentarene!? Denne reisen er definitivt noe å glede seg til, det vet jeg, selv uten videre research!

Pakker nå altså ut etter en koselig bryllupshelg på sørlandet, og begynner å tenke på koffertens nye innhold! (Pic. from Google.)

11 kommentarer:

Sologbolig sa...

Hei! Du kan gleda deg masse, Provence er eit kjempeflott område, mye å se og mye å oppleva. Dersom du skal til Nice, gå i den gamle bydelen og på promenaden er det bare deilig å gå og kikke. Det er mange flotte mindre byer i kort avstand fra Nice...... nå veit ikkje eg om du skal reisa rundt litt eller kor lenge du skal vera, men bussforbindelsane er gode. Dersom du ser på bildet i overskrifta i bloggen min så er det fra ein liten by (Vence) som ligg noen mil nord for Nice. Bare spør dersom du lurer på noe, eg har vert ein del i dette området.

Sologbolig sa...

Hei igjen, nå såg eg jo kor lenge du skulle vera ( sonn e'd' når eg ikkje les skikkelig!!) Antibes, Vence, St.Paul de Vence, Grasse (parfymebyen), Le Haut de Cagnes er iallefall flotte steder å besøka. Ha ein fin kveld!

Brocante sa...

Du MÅ få med deg loppemarked i Ille sur la Sorgue. Hele byen er et eneste stor loppe/antikk marked! Sikkert masse andre markeder i området også. Det kan du finne ut på nettet før du reiser. Internettsiden hvor du søker ligger på bloggen min - klikk deg inn og lag den en plan. God tur.

Marianne sa...

Ahhhh! Sukk, heldige du! Det er så gøy å være på reise, og dette må være et flott reisemål. Riktig god tur : )
Hilsen Marianne

micano sa...

Mitt reisetips er å slappe av og nyte turen (livet). Lukt på masse og smak på lokale retter!!! ta bilder av hverdagslige ting når du er ute og går :-)god tur!

♥ H@rmoni ♥ sa...

Det er så utrolig flott i provence! Nydelig lavendelåkre og fin stemning. Har vært i Provence flere ganger, Nice, Cannes, Vence, Saint Tropez ,St Maxine, Aix en Provence- NYDELIGE steder!
Du får det sikkert helt topp!
:O)

♥ H@rmoni ♥ sa...

God tur og kos deg masse!

fru vims sa...

heldiggrisen som dro på tur i dag!!
ligger en award til deg på bloggen min, den kan du kose deg med når du kommer hjem! :)

mali-mo sa...

Åååh, det høres helt herlig ut. Du sitter vel et sted der nede og NYTER kvelden nå kanskje? Heldige jente! Håper du har med kameraet slik at vi her hjemme kan glede oss til vakre bilder!

Er en stund siden jeg har vært innom bloggen, og her var det flere nyheter. Kjempefine kosedyr du fant på nettet, så søte at. Fikk lyst til å sy litt jeg også!

Dans på roser... sa...

Ah, så deilig. Den turen blir nydelig, det er jeg sikker på. Vi må få full rapport om stedene du har vært. Lavendelens "hjemland", det blir herlig.....
God tur. =)

Tove sa...

Ja, nå er du kanskje kommet hjem eller er på vei hjem:) Håper du har hatt en fantastisk tur og du forteller og viser oss bilder! Skal bli morro å se hva som ble med hjem i kofferten og¨så:)

klem