31. mars 2014

Mindre sur



Note to self...

Ja, i dag er jeg mindre sur. Puh.
Faktisk så mye mindre sur at jeg klarte å snu tankegangen rundt de kjipe tingene.

Etter endt arbeidsdag gikk jeg "runden min" i skogen på nytt. Og i dag var formen/ humøret/ energien så mye bedre at jeg klarte å ha en god opplevelse. Jeg klarte også å nyte sanseinntrykkene som varmende sol mot ansiktet, lukten av nyhugget tømmer, fuglesangen. Og jeg oppdaget to nye hjerter, i tillegg til ett jeg fant forrige uke.

Tror det at jeg var konkret på ting jeg var sur for i går gjorde at jeg ikke dro det med meg inn i denne dagen i samme grad, og det var lettere å se de med nye øyne nå. At det var konkret gjorde det mer ryddig og håndterbart liksom. Og så er vi vel bare sånn, vi mennekser, at det svinger litt.

I dag var det i hvert fall godt å klare nyte turen mer, kjenne på det som er godt og heller tenke:


  • Så heldig jeg er som har dette nydelige turområdet i umiddelbar nærhet. Med rikt og variert landskap, vegetasjon og fugle-/ dyreliv. Så, og hørte, masse flaggspett i dag. Og enda fler hvitveis i blomstring.
  • Så fint å oppdage at det er mye "kjærlighet"  rundt meg, t.o.m sånn som jeg ikke har lagt merke til før nå, men som har vært der hele tiden.
  • Så heldig jeg er som har en jobb jeg trives med, og klarte å utføre 100% i dag.
  • Så heldig jeg er som tross alt får noe støtte, økonomisk, fra fellesskapet mens jeg bygger meg opp mot full arbeidsførhet igjen.
  • Så heldig jeg er som faktisk klarer å gå tur, t.o.m uten smerter i f.eks. ben og armer.
  • Så heldig jeg er som har så stor overflod av mat at tørrvarene flommer over.
  • Så heldig jeg er som har en mann. En som utfyller meg og stiller opp der jeg "svikter" (han synes t.o.m ikke jeg skal si sånt om meg selv). Han får det til å gå rundt både praktisk, økonomisk og ernæringsmessig. Selv om det er kaos i noen hyller, og jeg ikke alltid orker å lage mat, eller å spise mat, så får han i meg masse næring. Finner på gode retter og fyller shake og brød med mye næring til meg. (I dag er det 7 år siden han fridde, og jeg sa ja da. Smarteste, heldigste valget/sjansen EVER.)
  • Så heldig jeg er som kjenner at det tross alt går fremover.
  • Så heldig jeg er som opplever støtte, forståelse og "hei-ing" fra de rundt meg ♥.
  • Så heldig jeg er som tross alt orker en del både praktisk og sosialt, og selv i de dårligste periodene har hatt en viss lisvkvalitet og gode opplevelser.
  • Så heldig jeg er for så mye. Mer enn dette også.


Ja. Det var jo godt å få sagt det også.
Men nå er det nok "selvhjelpsting" for en stund. Nå trenger jeg noe "trivielt" og estetisk her igjen.
Men kom gjerne med innspill hvis det er noe "jeg ikke har skjønt" eller hva som helst! 






Ingen kommentarer: