3. des. 2013

Desembergleder

Photos: my iPhone

I år kjenner jeg behov for det enkle og nære.
Ønsker ikke å bruke undøvendig mye penger, energi eller tid når vi har det så godt slik det er. Har for eksempel valgt bort gavekalender i år (kanskje vi da er mer inspirert neste år?), og planlegger ingen "rundvask". Da jeg skrev denne listen (og så bildene) var det tydelig at jeg allerede har mer enn nok å kose meg med de neste ukene.

Var heldig i dag på min lille skogtur og kom over noen trær som var kuttet pga. rydding. Tok med et lite et og satte på balkongen. Ellers har jeg tatt frem det som var i de fremste eskene i boden: adventsstaken fra i fjor, "huslykter" og noen få, enkle ting.


Gleder meg til å (fortsette å) nyte dette:
Tenne lys i adventsstakene 
Telle ned med "lyskalender" fra Tine K 
Skrive og få julepost
Nykvernet julekaffe 
Svibler 
Røkelse
Bake vørterkake 
Julemusikk 
Lav sol (og kanskje snø) 
Klementiner ("5 om dagen" er superlett nå *humre*)
Pakke inn gaver i pene papir og bånd
-og kanskje til og med bjeller
Lage marsipan med kjæresten min
Juleverksted med fine jenter
Besøk langveisfra i helgen






2 kommentarer:

KKvinneblogger sa...

Dette høres kjempekoselig ut! Det gjelder å nyte denne tiden og ikke stresse :)

julibakken sa...

Liker tankene, og liker kjempegodt stilen din…god adventstid fortsatt :)