28. nov. 2013

Thanksgiving



1  / 2 /  3

I dag er det Thanksgiving "over there". Jeg liker det. Kommer ikke til å steke kalkun eller lage gresskarpai selv, men tenke litt ekstra på alt vi har å være takknemlig for. For det er jo alltid noe, eller til og med mye å være takknemlig for. Også for sånt som det er lett å ta for gitt.

Akkurat nå takker jeg for…..

♥  Mannen min, som får meg til å le, føle meg støttet og elsket hver dag.
♥ - og skal feire denne dagen med meg ved å ta meg med til Grefsenkollen før solen går ned, og spise noe godt før det bærer hjem til høytlesning og pledd.
♥ - og sørger for at jeg får i meg næringsrik frokost hver morgen. Privilegium å kunne spise seg mett hver dag. Til og med ha overflod.
 De små gledene som musikk, klementiner, solstråler, varme sokker og kopper, bøker, mild luft, klemmer, besøk.
Vi har hus med strøm, vann, varme og trygghet.
Vi har en jobb å gå til og forutsigbar økonomi.
Vi har ressurser til å gi gaver til andre i julen, og sende noe til de som trenger det mest.
Vi er omringet av fin familie med rause, omtenksomme voksne, og sjarmerende, friske tantebarn.
Vi har besteforeldre som lever, er ivaretatt og lærer oss om livet og våre røtter.
Vi har fine venner som vi deler gode opplevelser, ulike erfaringer og refleksjoner med.
Julen og andre koselige små og store begivenheter står for døren. Godt å ha noe å glede seg til.
 Hver dag har vi alt vi trenger, kan bevege oss fritt og benytte oss av mange muligheter og velsignelser.


Håper du også kjenner at du har mye å være glad for i ditt liv!
Jeg er glad for at du var innom her nå!


 


Ingen kommentarer: