30. apr. 2013

Menneskelig sårbarhet



Fant et veldig fint og interessant foredrag på Ted Talks, som handler om relasjoner
og kraften i sårbarhet.
Det var i hvert fall inspirerende for meg som er i en fase med ekstra sårbarhet, som utbrent, og som jobber med ekstra sårbare elever.
Øver på å tenke at jeg er nok, selv om jeg bare sitter her med koppen min, og liksom lever ut kun en promille av mitt potensiale og mine ønsker. 
Det er ikke meningen å lage en "selvhjelpsblogg", men livet inneholder jo både det ene og andre.
Tenkte dette måtte deles, i tilfelle det er andre som har nytte av det.
Tar 20 min. å se, men hun er en god formidler! 
"Brene Brown studerer de menneskelige relasjoner - både vår evne til å føle empati, tilhørighet og kjærlighet. I et gripende og morsomt innlegg ved TEDxHouston deler hun en innsikt fra sin forskning som ikke bare fikk henne til å forstå seg selv bedre, men også menneskeheten. Et innlegg som er ment til å deles."









2 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for at du delte <3
mammaklem

Anaruh sa...

Hei på dei! Håper du har det bra!
Jeg savner innleggene dine :)