21. juli 2011

Hugs for Africa



Sommeren går sin gang i vårt overflodsliv. Vi har våre gleder og bekymringer. I dag tenkte jeg "skulle jammen hatt et større garderobeskap" i det jeg dyttet inn nok et nyinnkjøpt plagg. Og jeg har lurt på om det ikke snart skal bli ordentlig strandvær her i Oslo. Eller om det blir tørt nok til å olje utemøblene en dag. Det er lett å klage over været, eller se produkter og bedre løsninger vi skulle hatt. Forleden kveld gikk vi forbi Victoria terasse som ble brukt av tyskerene under krigen, og vi snakket om hvor fort vi tar freden og friheten vår for gitt. I kveld fikk jeg en anledning til å dele av overfloden vår med andre, og igjen kjenne på hvor utrolig heldig jeg er.

Flotte, flinke Sheneligans har laget disse fine plakatene til inntekt for de rammede i tørken på Afrikas horn. Du kan bestille de to herlige plakatene for  200,- i deres Epla-butikk (går uavkortet til Røde Kors) . Og du kan lese om prosjektet i deres innlegg her. Jeg synes dette er en flott måte å få gi et bidrag på, og samtidig ha de fine plakatene som en påminnelse her hjemme. Inspirerende Sheneligans!



Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man


John Lennon (over/ Youtube: itonesatt av Herbie Hancock m.fl)

.

2 kommentarer:

Familiene Buer Buer og Kolnes sa...

TAKK! Takk for påminnelsen og takk for tips om en fin måte å gi penger til de som trenger det mest!

Ønsker deg en flott dag!

Sheneligans! sa...

Tusen, tusen takk for at du deler og hjelper oss med å hjelpe! :) Kjempeflott innlegg, kjære deg! :)