6. nov. 2010

venting



Jeg kjenner noen som venter. Jeg venter litt selv også. På det som de venter på, og på andre ting. F.eks. tid og overskudd til å få malt dette stuegulvet - slik jeg har tenkt på en stund. Eller i det minste tid og overskudd til å få kjøpt meg et gulvteppe eller en rye. Det frister ekstra nå som det blir mer og mer gulvkaldt.

Det sies at "Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves". Og at å ha en positiv forventning er halve gleden ved det som skal skje.

Det sies også at det er bra å leve i nuet. Jeg øver meg på å tenke på det jeg har i stedet for det jeg ikke har. Og å gjøre det beste ut av det som ER. Fint at jeg hadde tid og overskudd til å leke meg litt med et teppe og pute jeg hadde liggende. Fint at det er helg, og tid til å ta vare på seg selv.

1 kommentar:

Camilla Jørgine sa...

Tankar å kjenne seg igjen i, fine dum, og godt å bli minna på å tenke på det ein har og det ein ikkje har. Ikkje alltid like lett, det.
Håpar du har hatt muligheten til å leve i nuet i dag og at helga er god.

Og så håpar vi at dei vi kjenner som ventar ikkje treng å vente så mykje lenger ;)

Klem til deg