19. jun. 2010

Knekkebrød




Ingen vits å la seg knekke av rare dietter når man kan spise knekkebrød. Bakte første porsjon i morges. Ikke perfekt, men øvelse gjør mester. Smakte godt i hvertfall. Og koselig å få brukt den store krukken min.

Jeg doblet denne oppskriften:

130 g Amaranthmel
100 g Quinuamel (byttet ut noe av dette med hel hirse, knasende godt!)
3 ss olivenolje
1,5 dl rismelk (jeg brukte mandelmelk)
1 ts spiskummin
1 ts koriander
1 ts havsalt
1/3 ts sort pepper

Bland alt. Kjevle ut 2-5 mm tykk leiv, skjær opp passende ruter. (Kjevle evt. inn sesamfrø, solsikkefrø el.l.) Stek på 200 grader i 10-15 min. (til de er tørre), avkjøl på rist.
Strødde litt ekstra salt på noen av knekkebrødrutene. Snacks!

Blir med i kofferten, til Roma. Arrivederci!



2 kommentarer:

stjerneglass sa...

Ha en kjempedeilig tur!
: )

Elin sa...

Hei!

Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


Varme hilsen,

Elin
Alleoppskrifter
http://www.alleoppskrifter.no/