23. okt. 2008

I enden av regnbuen......

.... bor vi! Nylig fikk vi "dinner and a show" på kjøkkenet vårt. Vi nyter utsikten på vakre høstdager, og andre dager! Har hatt en sang surrende i tankene i dag - høstlig og vár:

Det mørkner over veien og høsten stunder til,
og tåken den tetner over enge.
På stierne i skogen har mangen en gått vill,
og stjernene de stiger så strenge.
Men kan du ikke kommer i aften lille venn,
så send et bud og si meg når kommer du igjen.
Jeg har ikke sett deg på så lenge.

Vi kan ha mange lengsler... Arnulf Øverland uttrykker det så fint i denne "liten vise"....

Men helgene fremover er vi heldige: vi får besøk av, og drar på tur med mange av dem vi er glad i!

4 kommentarer:

Camilla Jørgine sa...

Denne sangen får eg heilt frysningar av! Den er så vakker :)
Eg har noko til deg på bloggen min forresten. Og så håpar eg at de snart kan kome på besøk til oss!

Klem Camilla

Ingrid_blafre sa...

Neimen, nå var det lenge siden jeg hadde vært innom. Høres ut som du nyter høsten - jeg også. Ha en fantastisk helg!

Anonym sa...

Nydelig høst-regnbue og vakkert dikt!!!
Varm mammaklem.

Gunhild sa...

Å, den er så fin og trist på samme tid, den sangen. En fin sang å synge når man vil få ut... litt av følelser og sånn :)
Så vakkert med regnbue og fine farger! Høsten er jammen full av kontraster- her blåser og stormer det så mye nå at jeg lurer på om huset vil stå over natta :D
Fortsatt god helg, klemmer fra Lavendelheimen.